onsdag 25 januari 2012

Tips om porer!

Jag har många gånger funderat över hur man kan - på enkelt sätt utan massa produkter från apoteket osv kunna få bort porer hemma, med egna enkla saker och ingredienser som finns hemma i skafferiet. 
Jag har inte speciellt mycket porer själv, men alla har alltid på något ställe och det lilla jag har på exempelvis näsan är tillräckligt för att jag ska störa mig på det och vilja få bort dom. Så, jag tänkte dela med mig av de tips jag hittills har läst och sedan får vi helt enkelt se om det fungerar för jag har inte hunnit testa det ännu, men ska verkligen ge det ett försök! :-) 
- detta är inga steg-för-steg nu, utan bara olika exempel på varianter som kan fungera!

► Gör en egen ansiktsmask - använd honung som du värmer under kort tid i mikron, var noga med att känna efter på tex handen innan du applicerar det i ansiktet för det kan bli väldigt varmt! Ha det kvar i ansiktet under en stund, ex 15 minuter innan du tvättar bort det. 

Gör din egna hemmagjorda ansiktsscrub - ta en mild tvål och blanda i vanligt socker, konsistensen blir då lite knottrig då du använder det i ansiktet, skrubba sedan med händerna eller möjligen med en dusch-handske, som också har en bra yta som inte är helt slät! Gör detta regelbundet 1gång/vecka!

Ångbad för ansiktet - Koka upp vatten i en kastrull, håll sedan ansiktet över kastrullen med en handduk över huvudet så att ångan stannar vid ansiktet. Var försiktig så att du inte bränner ansiktet, så håll på lagom avstånd efter vad du klarar av. Sitt så länge du orkar - upp till ca 15 minuter. Sedan öppnar sig huden och porerna och du kan enklare klämma ut dom.

Pormaskklämmare - Du kan även köpa en pormaskklämmare som kostar runt 30:-. Dock vet jag själv inte hur dessa fungerar, men det är säkert värt ett försök det med! Här kan ni se hur dessa ser ut!

Hemmagjord "pore strips" - Blanda 1 msk mjölk och ca 1 msk pulver gelatin, (finns att köpa i mataffärer) värm detta i mikron i några sekunder så att det inte blir för varmt, när det kommer ur mikron är det lite gulaktigt. Känn sedan på exempelvis handen så att det inte är för varmt, innan du applicerar det i ansiktet/näsan/pannan eller vart du nu behöver rensa huden från smuts. Sedan låter du det sitta på i ca 10 minuter, innan du drar bort det. Då kan du se att en massa smuts lossnat!

Hoppas att tipsen fungerar på någon, och att det är till hjälp för dig med mycket porer i huden! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥