söndag 15 januari 2012

helg, mys & mat!

hejsan! har nästan precis kommit hem från linus, så sitter och pratar med mamma som lagar lite mat. ska snart ta en dusch och göra mig redo för sängen och bara ligga och ta det lugnt, känner mig fortfarande inte frisk. känns fortfarande som att jag har feber och är dunderförkyld. så jag hoppas på att det blir bättre tills imorgon, har många lektioner imorgon så behöver gå till skolan! tar det imorgon och ser hur jag mår.

igår blev det en sväng och kolla på möbler när jag kom till linus, så vi hittade ett snyggt skrivbord som blir vårt nästa vecka, och sen på kvällen blev det laga mat och möblera lite och bara mysa framför lite filmer. vi somnade gott runt 2-tiden någon gång och vaknade runt 12.30 idag. frukost, göra oss iordning och iväg och kolla möbler igen. så totalt har vi nu bestämt oss för två olika möbler som kommer nästa vecka. blir kul att packa upp hihi :-)

ikväll ska jag sitta med projektarbetet lite med, skriva upp lite vad saker och ting kan kosta och göra mig en budget som jag ska försöka gå efter, sen ska jag nog uppdatera lite på bloggen med (inte denna, utan projektarbetet det med). så att jag kommer fram en bit på det med! sen blir det jobba på en del på onsdag när jag är ledig med, då ska det slipas/spacklas och kanske målas lite med. ska även försöka mäta upp alla rummen och få upp det i sketchup med, för jag har tänkt få med så mycket som jag bara kan i detta projektet - dvs allt vi har lärt oss ska jag försöka skapa.
- inreda
- "renovera"
- sketchup
- kanske cad
- göra om möbel
- måla/spackla/slipa
- konstruktionsritning och förslag på möbler som kunde passat på ett smidigt sätt
- kollage på möbler och färger
mm.

nej nu ska jag ta ett litet ryck, hoppas ni får en fortsatt bra kväll! :-)
 potatisgratäng med morötter och svamp i
 kokt fläskfilé, riktigt gott när köttet bara ramlar isär

kvällens matlagningsresultat! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥