torsdag 10 januari 2013

Tips mot finnar!

Har du problem med finnar som mot din vilja växer fram periodvis? Denna bilden och källan har jag delat med mig av tidigare men tänkte att jag uppdaterar den på nytt då den låg långt bak nu, och tips på hur man får bort de tråkiga finnarna som alla någon gång har problem med kan man ju knappast få för mycket av, inte sant? Jag har fortfarande inte testat detta, men är sugen på att prova citronen och vattenångan.

Förr körde jag med tandkräm under natten men har inte riktigt känt att det hjälper sådär super-bra. Någon som tycker att det funkar bra? Tandkrämen ska ju torka ut finnarna så det gäller att det är en tandkräm som stelnar efter en liten stund. Jag har provat flera olika sorter men tycker bara att (speciellt) den gröna pepsodent stelnar. (inte de varianter som har små kulor i sig och är lite glansiga/genomskinliga)

Nu för tiden använder jag mig av bakteriedödande och tycker att det funkar ganska bra. Går jag bara hemma så smörjer jag in ansiktet på de drabbade områdena ett par gånger/dag men annars använder jag det på kvällen innan jag ska sova. Värt att prova, finns på apoteket för runt 20-30kr och håller länge! HÄR

Någon annan som har några bra tips att dela med sig av?

källa: http://www.enspann.com/artikel/visa/19686/doda-finnar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥