torsdag 10 januari 2013

Bananpannkaka - recept

Har dålig fantasi vad det gäller frukost nu för tiden och det är ju så himla tråkigt att äta samma sak varje dag, håller ni inte med? I vanliga fall gillar jag inte pannkakor och har så vitt jag kan minnas aldrig heller gjort det. Skolans och köpta pannkakor är de enda som har funkat. Testade iallafall att göra bananpannkakor till frukost, det är inte riktigt samma sak som vanliga pannkakor då det bara är ägg och banan i, så kände att jag måste prova nu när jag äter så mycket banan.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om smaken, det smakar verkligen inte illa men det var heller inte det godaste jag ätit. Det smakade heller inte som jag väntat mig men det är helt klart värt att testa om man inte har gjort det innan. De mättar magen iallafall och blir lite tjockare än vanliga pannkakor! :)

Du behöver: (jag gjorde hälften då det bara var till mig själv, blev två mellanstora pannkakor. Lagom!)
- 2 ägg (1 ägg)
- 1 banan (1/2 banan)
Gör såhär:
- Mosa bananen i en skål med en gaffel så mycket du kan.
- Kläck äggen och blanda allt till en jämn smet.
- Stek i stekpannan tills de får en fin yta!
- Servera med något gott på, exempelvis banan, bär om man gillar det, sirap, honung... ja, fantasin sätter stopp! Jag valde lite honung och skivad banan samt lite strösocker.
Receptet hittade jag på matklubben.se. Glöm inte att det krävs medlemskap för att kunna se mått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥