torsdag 24 januari 2013

Beröm till vissa arbetsgivare/chefer!

Jag måste faktiskt säga och berömma er "arbetsgivare/chefer" som har systemet eller tar er tid att svara de/oss sökande som inte får jobbet, att så är fallet. Många jobb man söker går man och funderar i veckor eller månader på om man fortfarande har en chans, om någon blivit anställd eller om det har dragit ut på tiden... ibland får man aldrig svar på om man inte fått jobbet och så har man inte en blekaste aning om de ens har sett ens ansökan. Jag tycker att det är minst lika viktigt att informera sökande om att de inte var en av de utvalda, som att informera de personer som får jobbet. Rätta mig om jag har fel?...

Idag vill jag ge detta beröm till Cheapy i Halmstad, och jag tackar åter igen för svaret trots att det inte var det positiva beskedet att just jag fick jobbet denna gången. Men att då veta att de har sett min ansökan och mitt intresse hos dom räcker för att veta att man inte är helt bortglömd, som vi sökande ibland kan känna  oss - eller är jag ensam om den känslan?

Ibland när man söker jobb så får man inte chansen att träffa  chefen/personalansvarig och då kan man få uppfattningen och känslan av att CV't hamnar i soptunnan och inte hos den ansvarige. Är jag ute och cyklar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥