onsdag 9 januari 2013

Ansiktsmask med ägg!

Tidigare idag efter att jag hade varit och tränat så testade jag att göra en äggvits-ansiktsmask! Har fått så mycket finnar den senaste veckan så jag inbillar mig lite att det ska hjälpa. Vet inte riktigt vad man ska säga att man får för resultat, men kände att jag var tvungen att prova efter att jag hittade det igår ;)
Du behöver:
- 1 ägg (1 äggvita)
Gör såhär:
- Tvätta av ansiktet från smink osv med varmt vatten.
- Separera äggvitan och gulan och fluffa till den lite med en gaffel så att du får fram lite bubblor.
- Kleta in ansiktet i äggvitan och låt det stelna. Tar inte mer än någon minut.
- När det torkar, smörj in ett lager till och låt verka i 15 minuter.
- Skölj av ansiktet i ljummet vatten.
- Åter-fukta med ansiktskräm!

♥ Man kan också göra en mask med äggvita, honung och citronsaft. Lika mycket av varje del, gör sedan på samma sätt.
♥ Ett annat sätt är att använda sig av äggulan, gör även då på samma sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥