fredag 28 december 2012

Vårt kök - förvaring

Jämfört med köket i vår förra lägenhet så har vi inte mycket skåp och lådor/förvaring i det nya. Vi har ett ganska gammalt men så himla charmigt kök och jag bara älskar det. Sneda skåps-luckor och schack-färgat kakel. Ena sidan består av ett öppet skåp och det är bland annat där jag har pysslat i flera timmar ikväll, man kan inte sätta fram vad som helst - det måste vara snyggt ihop. Resultatet får ni sen, tänkte först visa en lösning på förvaring som jag också har pysslat klart med ikväll. Högst uppe (där man knappt når i vardagen) har jag satt upp små korgar där man kan förvara sådant som man bara tar fram ibland. För att veta vad som finns där - då man lätt glömmer när man inte använder de hela tiden - så har jag satt på små fina lappar med text. Lampor, servetter, bak-grejer och kryddor fick få varsin plats där uppe.

Vi har så himla mycket kryddor som man nästan aldrig använder och jag tycker att det känns så rörigt att ha allt framme på ett fat bredvid spisen, jag vill ha ordning och reda och rena bänkar plats för annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥