måndag 29 oktober 2012

Sänggavel

Jag har länge funderat över det här med sänggavel. Min säng är en enkel variant från IKEA och står på ben som min pappa har gjort. Inget märkvärdigt med andra ord. Men en sänggavel gör sängen till något mer. Det blir mer fokus på sängen eftersom att den syns på ett annat sätt. Jag älskar mörkt trä, sådant som ser ut som att det har legat i skogen i år och dar men har en både sliten och grov look, förstår ni vad jag menar? (Näst sista bilden är tagen på inredningsmässan i Stockholm 2011 och där är ett perfekt exempel på sådant trä jag menar) Första bilden är också åt det hållet! 

En sänggavel behöver inte vara så väldans avancerad för att vara snygg. Man kan göra en hemma på enkla sätt, kanske med hjälp av tyg? Pallar och sådant som också har sin tuffa look. Som första bilden tex. Sedan är det ju även väldigt enkelt att bara måla om och få det så som man själv vill ha det. Kom ihåg, det är bara fantasin som kan sätta gränser, man kan göra nästan vad som helst. Testa dig fram, skissa och ta hjälp av butiker och internet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥