söndag 28 oktober 2012

förändring och inredningstips

När det kommer till inredning är det så små saker som kan göra så stor skillnad och stor förändring i ett rum. Det kan vara lite nya ljus i andra färger, en ny matta, lite tavlor, sängkläder eller ett överkast på sängen, nya gardiner, nya kuddar, filtar i soffan eller kanske en ny lampa? Det är saker som egentligen inte behöver kosta så väldans mycket, men som gör rummet till något helt annorlunda och man får en helt ny inredning. Sådant tycker jag är himla roligt, jag älskar att förnya och förändra detaljer som i det stora hela gör så himla stor skillnad.
Denna förändringen jag gjorde nu kostade mig runt 400kr och det var de så värt! Ni som har följt mig länge och känner mig vet att jag är en ekonomisk och sparsam person, och jag tycker om att försöka hitta saker för vettiga pengar. Allt behöver inte kosta en förmögenhet, det kräver bara lite tålamod och att man kikar runt på många ställen efter det man söker!

Gardinerna är ett rejält tyg som både släpper in ljus och hindrar direkt insyn. De är varken för tunna eller för tjocka och alldeles lagom i bredd, de gick loss för 199kr. (Här) Krukorna velade jag mellan länge då jag valde mellan dessa och ett par med mönster/ränder. Jag känner nu att jag valde helt rätt och de kostade så lite som 29kr/kruka. (Här) Överkastet blev jag total-kär i då det låg på en säng i ett av rummen, jag gillar att blanda vitt, beiget och brunt då det ger en mysig stämning i rummet och kände att jag ville ha något ljust men ändå inte vitt på sängen då alla vita färger tillsammans skär sig (enligt mig). Detta kostade endast 99kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥