fredag 14 september 2012

this is me, and my makeup.

Tänkte dela med mig av mina smink och parfym-vanor. Jag är ingen person som lägger massa pengar på smink, jag tycker snarare att det är tråkiga pengar och köper därför billigare varianter som jag tycker är bra. Foundation brukar ligga på runt 150:- och mascaran jag använder ligger på 170-180:- vilket jag egentligen tycker är lite mycket, men har aldrig lyckats hitta någon annan som fungerar för mig. För tillfället använder jag två sorters foundation då det är den tiden på året då man går från blek - brun - blek, och därför blandar jag två olika färger - en mörk och en ljusare för att få den perfekta för just min hudfärg. 

Dessa två foundation på bilden kan jag tipsa om, som jag tycker är bra och kostar lite mindre. 
- Loréal True match foundation, ex. kicks: 159:-
- Maybelline superstay 24 h, ex. Kicks: 149:-
Mascaran på bilden har jag kört med väldigt länge och jag tycker att den är riktigt bra! 
- Loréal double extension mascara waterproof, ex. Kicks: 179:- (lite billigare på HM)

För att täcka tex finnar och annat rött i ansiktet (ex runt näsan då jag alltid är torr och röd) så använder jag en mörkare foundation som jag inte har använt till hela ansiktet och därför bara legat oanvänd. Den funkar perfekt till sådant, även under ögonen och den applicerar jag ut med en mindre pensel. Jag köpte denna på rean på Lindex för väldigt längesedan, vet inte vart den finns att köpa idag då jag inte hittar någon svensk hemsida. Men den är bra!
- Rimmel cool matte mousse foundation

När jag inte ska göra något speciellt men ändå ska iväg lite snabbt någonstans eller känner att jag vill ha smink även när jag kanske bara ska iväg och handla (man har ju somsagt perioder då man har mycket i ansiktet att täcka) så använder jag den enkla Maybelline dream matte mousse. Den är lätt att applicera och täcker lagom mycket! Finns på de flesta ställena i stan och kostar 139:- på kicks. Brukar vara lite billigare på HM. 

Vad det gäller parfym just nu så gillar jag verkligen Britney spears - Fantasy, den luktar lagom och gott! Finns på kicks, 30ml för 299:-

Det vita ni ser i en av dream matte mousse burkarna är hudkräm, också ett bra tips - det tar lite plats och man kan därför ha med den i necessären och slippa de större burkarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥