onsdag 15 februari 2012

dagens roligaste händelse!

dagens roligaste, jag och mamma skulle fixa alla hyllor vi har att sätta upp då. så mamma borrade och jag höll dammsugaren (under så att det inte blir damm överallt). började i vardagsrummet, blev super och allt gick bra. sen går vi in i sovrummet och ska borra upp en enkel tavlellist in mot köket till, (och eftersom att ni inte vet hur det ser ut - det är en tunn vägg som delar av köket och sovrummet, som egentligen är till för matplats) och jag kände noga på väggen och försökte få en uppfattning om hur tjock den var. och väggen går inte ända ner till golvet så det kändes som ca 5cm. japp, så vi började borra och hela tiden har vi skämtat om att man ska flyga rätt in för att väggarna är ganska mjuka/smuliga. iallafall, så i samma sekund som jag skämtar lite och säger: "akta näsan!" så flyger mamma in i väggen hahaha! fyfasen vad roligt det såg ut. och när vi går in i köket, vad ser vi? jo, en lååååång skruv nära alla glas. 

sammanfattning: nu kan vi göra något som inte alla kan, vi kan nämligen hänga decilitermått på insidan av skåpet med glas och muggar. hahaha, det blev inte som vi tänkt oss......
förklaring: större delen av skruven/borret gick helt igenom väggen och det visar sig att väggen bara är 1cm tjock! osis... jag som ville ha en hylla där! :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥