tisdag 17 september 2013

WHITE DESK

I helgen målade jag om vårat skrivbord. Jag är inget större fan av ek-möbler och dessvärre var nästan allt i ek innan. Nu har jag tagit tag i saken och börjat måla om massa möbler här hemma, även sålt och bytt ut - bland annat vårt köksbord. Att måla om är ett väldigt enkelt sätt att fräscha upp något man inte är helt nöjd med, istället för att gå och köpa nytt direkt. I detta fallet tycker jag mycket om hur vårt skrivbord ser ut då det är väldigt enkelt och stilrent. Inte en massa saker på utan bara tre diskreta lådor. I helgen passade jag som sagt på att måla om skrivbordet då pojkvännen var ute på andra äventyr hela helgen, perfekt när det ändå står tomt! Jag blev himla nöjd över resultatet och det blev verkligen en stor förändring. Ett helt nytt rum. Mycket lättare att inreda med roliga detaljer. Tanken är att ha vitt, grått, svart och silver i vardagsrummet. Men, man får ta lite i taget. :) 

Färgen jag använde mig av köpte jag på Biltema och kostade under hundralappen. Det är en vit lackfärg som passar till trämöbler. Jag tyckte dock att den var svår att måla med då den torkade ganska snabbt och "delade sig" lite, så när man hade målat klart fick man börja om från början och fylla i där penseldragen syntes extra mycket. Nu menar jag inte att jag inte ville ha penseldragen synliga - tvärt om - jag tycker att det är charmigt. Men inte såpass mycket att träet syns igenom. Det måste ändå täcka om ni förstår hur jag tänker.

Vad tycker du om resultatet? Visst blev det fint? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥