torsdag 22 augusti 2013

DUK - LÖPARE

Jag har väldigt länge letat efter löpare i grått. Antingen mörkare eller lite ljusare, tror att det lutar åt det lite ljusare hållet då två väggar i köket är gråa + att bordet är vitt. Hittade denna nedan på jotex hemsida för 149:- som då är 120 cm lång. Min tanke är att ha två stycken som man lägger tvärs över bordet så att de som sitter mitt emot varandra har samma duk - som på bilden. Perfekt att ha som bordsunderlägg istället för att använda fyra stycken likadana underlägg. En väldigt enkel och snygg bordsdekoration. Sedan är det bara att ställa fram någon snygg blomma, ljusstakar eller liknande som matchar färgen man valt.

Varför jag letar efter just linne-tyg är för att det är lite smått transparenta och inte helt täckande vilket jag tycker ger en mysig känsla och såklart - det är snyggt! I och med att vi har ett vitt bord så är det såpass känsligt med märken att man bör har något under tallriken för att slippa onödiga repor och på så sätt bevara bordet i sitt bästa skick så länge man kan.

Ett annat tips för vita känsliga bord som jag har tagit åt mig av en släkting är att man kan testa lacka bordet, för att då få en lite mindre ömtålig yta. Värt att testa! Lika så med vita stolar, vilket nästan känns ännu känsligare med repor tyvärr. Mer om sådant en annan dag :)
Grå löpare i linne-tyg - Jotex 99:- (90cm) HÄR / 149:- (120cm) HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥