måndag 1 april 2013

Frasiga våfflor

Förr har jag aldrig tyckt om våfflor, lika så med pannkakor men det gör jag fortfarande inte. Men i helgen så blev vi bjudna på just våfflor hos svärföräldrarna till efterrätt och jag bara åt och åt och å.... osv. Så himla gott, vad har det varit för fel på mig innan?? aaaah... beroende! Så nu tänkte jag dela med mig av ett av de recepten jag har fastnat för, som ger dig "frasiga våfflor".
Du behöver:
- 75g smör/margarin
- 3 dl mjölk
- 1 tsk bakpulver
- 3 dl mjöl
- 1 dl grädde
- (1 msk vaniljsocker) om du som mig, vill göra vaniljvåfflor!
- 1,5-2 dl grädde (att ha till) + lite vaniljsocker för att få den goda vaniljgrädden! MUMS
Gör såhär:
- Smält smöret och låt det svalna. Vispa grädden!
- Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och vispa i mjölken till en jämn smet.
- Blanda i det smälta smöret och grädden.
- Grädda i våffelgärn, ca 3/4 dl åt gången. Sockra lite om så önskas!
- Vispa upp grädden och i med lite vaniljsocker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥