fredag 1 mars 2013

kycklingsås med ris


Har ni saknat mina recept och "mat-inlägg"? Vet att jag har blivit dålig på det men det lagas inte så fruktansvärt mycket mat just för tillfället, bara snabba matlådor emellanåt men på senaste tiden har mamma stått för matlagningen här hemma. Ska försöka bättra mig! Tänkte dela med mig av min enkla kycklingsås jag gjorde igår till matlådorna. Så himla smidigt att göra mycket av om man behöver flera portioner som ska gå fort.
Du behöver:
- Ris
- Grönsaker
- Kycklingfiléer
- Salt
- Vitpeppar
- Chicken & steak - krydda
- Hönsbuljong
- Grädde
- Mjölk
- Maizena (om det behövs)
Gör såhär:
- Koka ris
- Koka grönsaker (väl själv vad/vilka, jag valde en mix av blomkål, broccoli, morötter. Finns som påse på maxi. Supergott!)
- Hacka ner kycklingen i små bitar, stek i smör och krydda med salt, vitpeppar och kicken & steak.
- I med hönsbuljong, 1-2 beroende på hur mycket sås du gör. Blir ju lite salt smak av den..
- Häll i grädde och mjölk, i med redning om det skulle behövas.
- Krydda mer efter smak, glöm inte smaka av emellanåt så att det inte blir för salt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥