lördag 16 februari 2013

Ny plattång!

Köpte som jag nämnde en ny plattång idag på el-giganten. En OBH nordica "artist" för 299:-. Den var inte alls så bra som min förra (som är köpt på gekås för ynka 70:-).

Jag brukar "vika" mitt hår uppe vid hårbottnen för att få upp lite volym vid benan, denna nya funkar inte alls till det. Knappt synligt... efter första försöket att använda den så gav jag upp, sur som en citron och letade i över en timme efter vart man kan köpa min gamla här hemma i Halmstad. Hittade på jula, men fanns inte på hemsidan så det får bli en tripp till gekås snart ändå. Tänkte köpa en av den gamla och ha kvar denna med eftersom att båda är såpass billiga. (min gamla var en melissa, bild finns HÄR)

Gav den en chans till sen och testade att lockade håret, fixade det som jag brukar och kände mig lite mer nöjd. Tänkte dela med mig av mina positiva och negativa tankar:

Bra med denna plattången!
- Det går att både locka och platta håret.
- Justerbar värme, upp till 230 grader.
- On/Off knapp. (hade inte det på min förra, lite surt om man glömmer sätta igång den bara)
- Lockar man håret så får man fina, naturliga och snabba lockar. Det går alltså snabbt att locka till håret.
- Priset! Inte speciellt saftigt för en plattång kan jag tycka, 299:- på el-giganten just nu.
- Extra lång sladd, 280cm.

Dåligt med denna plattången!
- Metallen på ovansidan/undersidan av plattången gör att håret lätt fastnar vilket gör att man blir av med en del hår..
- Funkar inte att "vika" håret uppe vid benan. (caroline-problem kanske!?)
- Det går ibland lite "trögt" att platta/locka då håret fastnar och "hackar sig fram", förstår ni hur jag menar?
- Den blir inte varm både på insidan och utsidan, det var egentligen ett av de första kraven jag hade för att mina tekniker ska fungera. Den blir alltså bara varm på insidan!

OBH nordica "artist" - El-giganten 299:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥