onsdag 27 februari 2013

Förändringen av mitt rum ♡

Tänkte dela med mig av förändringen av mitt rum. Hur det såg ut när vi flyttade in och hur jag sedan har gjort om det och till hur det färdiga resultatet blev. Det blev ett helt nytt rum, så himla stor skillnad!

När vi flyttade in var det tre vita väggar och en tapetserad vägg med massa djur, denna målade jag över med vit färg och fräschade upp två av de andra väggarna också när jag ändå var igång. Möblerade sedan om och satte sängen mot den nymålade väggen. Under tiden från det att jag hade målat om och tills nu innan tygväggen kom på plats så har det så gott som hela tiden sett likadant ut. Sängen känns mest logiskt/rätt att ha framför teven, resten har jag bara planerat ut på bästa möjliga sätt för detta rummet. Så det enda jag har gjort i väntan på väggen är i princip att sätta upp lite tavlor och sedan haft möbleringen på samma sätt hela tiden.
Tygväggen har jag satt upp med en vajer, kommer berätta mer detaljerat om hur jag har gjort vid ett senare tillfälle. Sedan har jag bara köpt tyg i meter-vara på Ikea och sytt 4 längder på egen hand. Valde sedan att ha byrån och teven framför väggen då det känns lite för ömtåligt att ha sängen framför. Tanken var först att sätta upp en tavla med fiskelina över sängen mot den väggen, men det blev betydligt bättre med byrån nu i efterhand. Väggen är så levande i sig själv så det behövs inget mer mot den väggen helt enkelt. Kläderna och grenen fick en egen hörna innanför dörren bredvid sängen, det blir lite av en "göra-sig-iordning" hörna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥