onsdag 2 januari 2013

Hår - volym!

Till er som har problem med volym, volumaster är bäst och funkar bra varje gång. Jag använder den själv varje dag! Tänkte visa hur jag gör när jag fixar mitt hår. 

1. Sätt upp det översta håret i en knut på huvudet. (En ganska liten rand hår men som ändå täcker det våfflade håret - det vill man inte se igenom!)
2. Jag använder saltvatten för att det är lättare att jobba med det då. Spraya överallt och inte för högt upp vid hårbottnen - då kan det se fett ut. (se bild för allt annat jag använder, såsom plattång, borste osv)
3. Ta sedan en hårslinga och våffla två gånger så att översta raden blir lite längre våfflad.
4. Fortsätt på samma sätt i 2-3 lager. Ibland gör jag även hela håret men 2-3 räcker gott och väl till vardags. Till resten av lagerna - våffla bara en gång/slinga.
5. Lättast är om du använder en liten klämma som du fäster det våfflade håret i, dela även upp håret i två delar baktill, så att du våfflar ena sidan i taget och bytar sedan sida.
6. När du är klar så platta lite lätt på det våfflade håret så att de inte blir så tydliga. Då syns de nämligen lättare igenom överhåret och det vill man undvika. Det är mest så att det lägger sig lite lagom.
7. Ta ner det uppsatta håret och fluffa till det lite med händerna och borsta försiktigt det översta håret så att allt smälter samman, annars kan det lätt bli att det översta håret ligger för sig själv överst. Gosa in borsten lite uppe vid benan så att du får till volymen lite extra.
8. Ta sedan plattången och "vik" det översta håret längst in vid benan, då får du också lite volym högst uppe. Oftast är det nertill man får volym men uppe på huvudet så ligger det helt dött, på så sätt får du upp det håret också!

Tips! Känner man att man får för mycket volym på sidorna/vid öronen typ, så är det bara till att platta till det våfflade lite till, så får du ner det och så blir det mer lagom. Man märker även hur många lager man behöver beroende på håret. Alla är vi olika!
Tips 2! Använd lite torrschampo längst in vid hårbottnen, då är det lättare att få upp håret genom att bara gosa in fingrarna uppe vid benan.
Hoppas det var lite till hjälp för er som behöver tips!
Före / efter jag har vikt med plattången. (hej utväxt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥