onsdag 12 december 2012

Tips mot elektriskt hår!

Jag antar att det inte bara är jag som har problem med elektriskt hår nu under den kyliga vintertiden på året? Det är fruktansvärt irriterande och kan verkligen förstöra dagen till max! Håret är i vägen vad man än gör och man testar olika varianter hit och dit men inget fungerar under en längre tid. Känner ni igen er?
Jag har länge sökt efter lösningar och testat lite olika varianter, bland annat att tvätta håret med kallt vatten precis innan man kliver ur duschen - detta har jag inte tänkt på resultatet för att jag glömmer bort att göra det varje gång. (Ska bli bättring på detta och återkommer med resultat) Jag har även testat produkten på första bilden (Gliss - Hair repair. Anti-frizz-serum), men jag tycker inte att den hjälper speciellt bra och den är så oljig att det snarare känns som att håret blir en aning fett - det vill man verkligen inte att det ska bli!

Läste på vecko-revyns hemsida HÄR och hittade produkten på bild nr. 2. Jag är lite sugen på att testa om den funkar då jag verkligen avskyr elektriskt hår. Priset kändes lite saftigt för en hårprodukt man inte måste använda varje dag och som man inte vet fungerar - hittade dock den billigare HÄR där den kostar ca 120:- istället för 194:- och funderar starkt på att beställa! Ska kika lite i stan och på maxi innan jag bestämmer mig. Någon som har testat? Bra/dålig? 

Ett annat enkelt tips jag läste om på flera olika sidor var att ta en liten klick hudkräm (spelar ingen större roll vilken) och smörja ut i händerna och sedan lite lätt i håret. Inte uppe i hårbottnen bara, det kan ge håret en skymt av fett hår. Jag körde på denna varianten när jag gick i 8-9an men hade då aldrig läst om det innan utan tog bara något enkelt jag alltid hade med mig i väskan. Det funkade för stunden - men inte hela dagen. Man får "fylla på", detta är därför inget alternativ för mig! Jag vill ha en produkt som gör sin sak och håller näst intill hela dagen, annars får den inte bäst betyg! Man vill ju slippa springa iväg och fixa håret stup i kvarten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥