fredag 7 december 2012

Målade ögonbryn

Jag har flera gånger om testat att måla mina ögonbryn men känner mig varje gång som en clown och tycker bara att jag ser väldigt fånig ut i det. Jag har långa och ganska "grova" hårstrån och klipper till dom emellanåt för att vissa inte ska sticka upp allt för mycket.. (växer gör dom så att det knakar) när jag målar de använder jag bara en ögonskugga i liknande färg - lite ljusare. Men aldrig någonsin lyckas jag få till dom, tycker dessutom att jag har helt fel form på dom men har ingen lust att plocka bort för mycket - jag vill ha tjockleken kvar så att säga. Dom växer ju tyvärr inte riktigt i den formen man vill ha dom...
Personligen tycker jag inte att det är snyggt med för smala och för markerade ögonbryn, det får liksom inte bli för mycket, men det känns en aning som att det blir väldigt mörkt och "för mycket" när jag väl testar. Jag har väldigt mörka också - näst intill svart. Man kanske helt enkelt bara ska stå ut med att inte pyssla om dom för mycket under sminkningen. Tror dock att det tar tid att vänja sig när man är ovan! Tips, idéer, åsikter..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥