söndag 25 november 2012

the perfect way to wake up on ♥

Godmorgon! Vaknade vid nio och då kollade jag på mobilen och upptäckte världens gulligaste sms från min fina pojke, det gick rakt in i hjärtat! ♥ Ett underbart sätt att vakna på! Kärlek till dig min älskade andra halva ♥ Har gjort iordning lite enkel och god frukost, latte och pizzabullar.

Har lite problem med vad jag ska äta till frukost just nu.. läste om svullen mage (ja, den är det fortfarande) och då står det att LCHF är bra att köra på för att undvika det, men jag kommer aldrig klara det. Ingen pasta, ris, potatis... vad fasen ska man ha till allt? Sen en massa feta fiskar och såser, visst det är ju gott - men till?? Sen ska man undvika frukt - jaha... det som känns så nyttigt och uppiggande? Och såklart, allt sött och gotte. Det måste man ju ändå dra ner på så det kan ju gå. Nej det känns lite krångligt.. får se om jag testar det.
Dessutom ska man undvika fibrer för det kan vara svårt för magen att bryta ner - där rök mina mättande flingor på morgonen. Sen är det ju inte bra att äta ljust bröd för det sätter sig på magen. Vad i helvete ska jag äta till frukost då? Mörkt bröd verkar ju inte heller vara nyttigt.. haha rena rama kaoset. Jag får nog sluta äta helt alltså.. eller så får jag leva på en laxbit under varje måltid, låter ju himla lockande i längden. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥