torsdag 1 november 2012

in my own hair

Jag har tre olika produkter som jag använder i mitt hår, två som jag använder dagligen - mousse och saltvatten, och ett som jag använder då jag känner att håret skulle behöva en dusch men planen är att duscha på kvällen - torr-schampo. 
Som jag skrev tidigare (här) så använder jag ett mousse från wella som är kanonbra! Det gör inte håret stelt och fast men man känner att man har något i håret och slipper den där livlösa och "flygiga" känslan av att det inte håller sig där man vill ha det. Saltvatten använder jag direkt efter att jag har fönat håret och även på morgonen när jag göra iordning det. Det ger en härlig och sträv känsla och det gör håret lättare att jobba med. Rekommenderas! Ibland (när det inte är tider - som nu, då håret blir elektriskt) så räcker det med att bara använda saltvatten och skippa mousset helt!

Som jag också nämnde tidigare så gillar jag inte proffs produkter längre. Håret blir för stelt - både från mousse och hårspray, men just torr-schampot är dom bäst på. Jag har testat ett par olika men har alltid tyckt att proffs är bäst. Det är en billigare variant och funkar kanon. Ända nackdelen med torr-schampo enligt mig är att man behöver ganska mycket för att det ska hjälpa. Man behöver inte heller bara använda det mot fett hår, det är ett bra hjälpmedel för att få till volymen i håret också! (Spraya då inne vid hårbottnen under översta håret)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥