onsdag 24 oktober 2012

Scones - degiga..

Godmorgon! Har varit uppe flera timmar men ägnat tiden åt att baka scones. Jag ger mig inte, jag ska lära mig dom och dom ska bli goda! Idag var andra gången jag gav mig på det och själva degen (valde ett annat recept) blev kanon och lätt att jobba med, men när de är klara blir de helt degiga. Tips på vad jag gör för fel någon som kan?
Nästa gång ska jag köra på samma recept, eller ett med fil/grädde och ha lägre temperatur. I detta receptet stod det 275 grader i 10-12 minuter. Låter inte det mycket? Pappret blir ju småbitar efter den temperaturen.. Vissa bilder man ser får dom inte mycket färg heller och det får mina definitivt. 
Du behöver: (recept: tasteline) ugn: 275 grader
- 2 dl mjölk
- 75 g smör
- 1 tsk salt
- 2 tsk bakpulver
- 5 dl mjöl
(ni som följer bloggen vet att jag har lagt upp hur man gör tidigare och finns här. Idag låter jag bilderna tala)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥