tisdag 16 oktober 2012

kvällens mat

Tanken var att försöka laga en rätt som vi blev bjudna på i Italien, vilket är paprika i alla dess färger som ligger och blir mjuka i olja och kryddor. Men jag misslyckades och tror att jag tillagade de på fel sätt. Valde att steka/koka det i en stekpanna, men jag skulle nog valt att laga det i en gryta på lägre värme för det blev nästan åt det mer friterade hållet. Synd, för det var otroligt gott när vi åt det i Italien! 
Istället, för att rädda maten så silade jag bort oljan och behöll paprikan som jag sedan la i en vanlig brun sås. Annorlunda, men gott blev det tillsammans med allt annat! 
Till detta gjorde jag ris och kyckling som kokade sig klar i ugnen i olja, chili, vitpeppar, salt, vitlök och oregano. supergott blev det! Till maten valde jag att ha vanlig gurka och bostongurka! 

- Men visst ser det gott ut? Så färgglatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥