måndag 10 september 2012

create your own dream

Nu är det ca tre månader sedan skoltiden tog slut, man tog studenten och gick ut i det verkliga och vuxna livet. En sommar med andra ord. Här står jag nu, fortfarande arbetslös och söker jobb för fulla muggar men känner inte att jag kommer någon vart då det hittills inte har resulterat i något jobb eller positiva svar. Varje dag snurrar det mycket tankar kring livet och vad man vill göra med det, vad man ska ägna det åt. Ska man motstridigt sätta sig vid skolbänken igen eller ska man bara vänta lite till, söka på och se om det rasslar till någon dag? Det kan dröja dagar, veckor eller månader.. i värsta fall längre. Vad ska man göra? 
Har sedan igår fått en idé med lite inspiration från en blogg funderat ganska mycket och velar fram och tillbaka på om det skulle kunna vara något. Om det är något för mig då jag i skolan inte tyckte att detta var något för mig, då vi testade på det. Men kanske att det är det? Som en hobby och som plus i kanten tjänar man några kronor i månaden beroende vad folk runt omkring tycker. 

Detta är bara tankar som snurrar i huvudet - speciellt idag, och därför kommer jag inte att ge er mer exakta svar på vad jag pratar om förens jag en dag kanske förverkligar detta. Vi får se vart det leder och vad jag bestämmer mig för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥