onsdag 19 september 2012

Starta eget företag?

Jag har länge funderat över detta, att starta eget. Jag är väldigt sugen på det men är osäker på mycket och har en liten rädsla över om det kommer att funka och om jag kommer att klara av det. Att starta eget ger en friheten att kunna ägna sig åt det som man verkligen tycker om och brinner för, och det är just det jag strävar efter - att kunna göra och skapa det som jag trivs att pyssla och dona med.

Jag har en plan, kategorier och en ide över det hela. Jag har min fritid att ägna mig åt detta. Jag har intresset att skapa det jag vill sikta in mig på. Jag har tid, kreativitet och smart tänkande. Jag är ekonomisk och tycker om att lösa problem. Jag är i behov av sysselsättning!

Vad jag däremot inte har, är kunskap. Kunskapen om att starta eget och stå på egna ben vad det gäller att få ett företag att gå runt och klara av allt vad det nu innebär. Men kunskap är lätt att skaffa sig - där med problemet löst.

Beslutsångesten står och velar ofta, ska jag eller ska jag inte? Kan jag skaffa fram allt jag behöver, med det lilla jag har idag? Fungerar det att sälja som min ide är tänkt, eller har jag tänkt tokigt? Kan jag få med alla delar eller bara välja ut en av allt? Tänker jag bara för mycket eller är detta en riktigt bra ide för mig och mitt intresse?

Ja ni.. tankarna snurrar runt såhär in på småtimmarna en tisdagskväll. Sova på saken, planera mer imorgon och ge mig på en av mina idéer imorgon som är i syfte att kunna användas på mitt rum. Sen får vi se vart detta leder någon vart... ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥