torsdag 8 december 2011

läskig upplevelse idag!

usch, jag glömde berätta om en hemsk händelse idag. jag var på väg till skolan och var vid viktoriagatan och skulle i princip gå över vägen då jag ser att någonting ligger på marken, sen ser jag en ung tjej som går emot det och det visar sig vara en gammal dam/tant som hade ramlat så jag frågade om de behövde hjälp och sen ser jag att hela ansiktet på tanten är fullt med blod. usch, så hemskt. hela näsan blödde enormt och vi stod där som två fån och visste inte vad vi skulle göra, om vi skulle ringa ambulans eller vad vi skulle göra... vi var båda i chock och helt skakis. sen kom det två äldre tjejer till så vi fyra hjälptes åt att torka av ansiktet och få in henne på viktoriakliniken som hon var på väg till.

det är så svårt att veta vad man ska göra i en sådan situation. man vet inte om det är så illa att man behöver ringa en ambulans eller hur man ska handskas med det. det är tur att det finns fina människor som stannar och hjälper till när sånt här händer, det var sorgligt nog ett par äldre människor som bara gick förbi, trots att det låg blod över en ganska stor del av gatan. hemskt är det!

tänk själv nästa gång, att ligga så när man inte kan röra sig och ta sig upp på egen hand.. och så hjälper ingen till. att man bara har mage till att gå vidare utan att ens fråga eller säga något annat än att glo och tro att det löser sig av sig självt.

- att hjälpas åt är viktigt, och gör man det så får man en dag tillbaka det när man verkligen behöver det! hoppas att det gick bra med henne sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥