onsdag 7 november 2012

träning efter nyår!

På senaste tiden har det varit väldigt mycket bakning och massa annat smått och gott i magen. Framför allt för att mitt intresse för just bakning blir större och jag tycker att det är riktigt roligt att testa nya saker och recept. Inte så väldans mycket godis dock men jag tycker ändå att alla dessa bakverk och onyttigheter märks och känns av lite smått även fast folk i omgivningen kanske inte märker det så som man själv gör. Vad jag vill komma fram till är att efter nyår är det minsann dags att ta tag i träningen rejält igen. Känner mig helt uppsvullen just nu, haha! ;) Då är det hårda tag och massa jogging-turer på löpbandet som gäller! Jag vill träna upp min kondition speciellt för att kunna och orka springa längre ute i naturen och i skönt väder, så detta ska tränas upp på bandet. Målet är att orka springa/jogga i en timme i sträck, just nu klarar jag strax under 15 minuter - men jag är stolt över mig själv trots att det är kort tid för många, för jag har inte varit aktiv på träningen mycket under mitt liv så det tar sin lilla tid. Det får ta den tid det tar, men dit ska jag en dag! :)

I somras var jag en jäkel på att ge mig ut på rundor, så lite inspirations och pepp-bilder till mig själv nedan! Och egentligen så är det inte tiden som är det viktigaste, det är att man rör på sig över huvud taget - oavsett på vilket sätt eller hur länge. En promenad om dagen på 15-30 minuter är bättre än ingenting, eller hur? Kom ihåg det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥