onsdag 22 maj 2013

Pastasås - video

Här har ni en god pastasås jag gjorde ikväll. Pastasås med skinka av två slag och krossade tomater. Gillar man inte tomat/krossade tomater så kan detta uteslutas och blir då istället en ljus vit-rosa sås istället. Gott det med! Se videon och ge gärna din åsikt här nedan om hur du tycker om detta alternativet till recept. Gillar du det? Eller saknar du att ha all info här i inlägget? Berätta för att jag ska kunna ge dig det du önskar!

Min tanke var lite att i och med att jag inte skriver ut exakta mått på alla ingredienser så får man istället en någorlunda uppfattning om hur mycket av varje del jag har till två personer. Jag går aldrig efter mått när jag lagar mat utan häller bara i på känn och smakar av efter nästan varje ingrediens. Det är bästa tipset till att lära sig laga nya rätter och mat över huvud taget. Smaka för att inte göra för stora misstag, utan att man hinner rätta till det innan det är för sent.

2 kommentarer:

  1. Toppen idé! Kul att titta på videos :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är ju faktiskt det! Blir lite variation än att alltid ha bara bilder ju :)

      Radera

Tack för din kommentar! ♥