söndag 2 december 2012

inredningstankar

Mitt nya rum ligger närmre i framtiden nu och jag har börjat fundera mer på hur jag ska göra med inredningen. Äntligen har jag nog kommit fram till hur jag ska göra med väggarna. Väggen kommer att målas vit och sedan täckas med ytterligare vitt tyg vilket gör att den kommer kännas mer levande och jag tycker dessutom att tyg ger en mysig miljö, speciellt i sovrum. Det kan aldrig bli för mycket! Hade gärna haft hela rummet i tygväggar, men jag nöjer mig med en. ;) Det återstående problemet är att hänga upp det. Har inte bestämt mig för hur jag ska montera upp det så att skenan eller gardinstången inte syns, samt vilket av de nämnda alternativen jag ska välja. Tyget ska jag köpa metervis på IKEA är det tänkt, 19kr/m och sedan sy allt själv. Det blir förmodligen 6 bitar tyg som ska täcka väggen så att man får de där vecken man faktiskt ska ha, det får inte bli platt utan likna gardinerna i fönstret mer.

Något som dessutom hade gett en mysig känsla tillsammans med tyget på väggen är att sätta upp en ljusslinga som lyser upp bakom, antingen över hela eller bara uppe i taket för att få en ljus-linje. Mys-belysning på hög nivå. Det ger dessutom rummet en häftig effekt och är något annorlunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! ♥